1 - 2 Dagars leveranstid inom Sverige! | Fri frakt vid köp över 600 kr!


FAQ (Frågor & Svar)


Om Gelball

Vad är en Gelball blaster?

Gelball blasters är nya, revolutionerande vattenpistoler som avlossar giftfria, miljövänliga och biologiskt nedbrytbara vattenkulor.

Vad skjuter Gelblasters?

Våra Gelblasters skjuter små "gelballs" - vattenbaserade gelékulor som är giftfria, miljövändliga och biologiskt nedbrytbara. Dessa används som ammunition i våra produkter & är säkra för människor, husdjur och miljön!

Gör det ont att bli träffad?

Nej, men det ger ett tillräckligt sting för att göra det spännande! Det känns som att bli träffad med ett gummiband – ett snabbt, mindre stick. Men, man ska alltid bära skyddsglasögon - dessa får man med i paketet, eller en skyddande mask.

Lämnar gelballs fläckar?

Nej! Våra gelballs spricker vid träffar och de börjar då att dehydreras. Om mindre än 15 minuter är alla bevis på träffar borta!

Hur lång tid har jag på mig att lämna tillbaks produkten?

Du som kund en lagstiftad 14 dagar ångerrätt. Mer information om returer finner du här.

Är Gelball likt Paintball?

Både Ja & Nej. Mindre smärta, mindre förberedelser, Mindre oreda men minst lika kul!
Gelball skiljer sig från paintball då det inte lämnar efter någon röra, är miljövänliga & giftfria, kräver mindre förberedelser och är mindre smärtsamma. Vi lovar att de är minst lika kul, om inte mer.

Hur lång är leveranstiden?

Det beror på var du befinner dig. Inom Sverige levereras produkter vanligtvis inom 1-2 vardagar. Mer information om frakt och leveranser finns i stycket nedan.


Frakt & Leveranser

Gellyfun leveranser skickas vanligtvis ut inom 1-2 vardagar efter att beställningen lagts, med frakttjänsten du valt. Beställningar som innehåller "beställningsvaror" skickas ut så snart Gellyfun får in produkten.

Vi erbjuder ett antal olika frakttjänster. Nedan finner ni en lista och förklaringar på de vanligaste vi erbjuder. Observera att vi ej levererar trycksatta luft/kolsyrekärl av säkerhetsrisk.

DHL Service Point

Paket för privatpersoner, distribuerade via ett stort antal bekvämt belägna ombud. Som mottagare får du en avisering per mail när paketet bokas, samt även en avisering per SMS när paketet finns att hämtas ut. Till skillnad från vad många tror så är Service Point inte en tjänst som  levereras till dörren, du behöver därför inte vara hemma för att ta emot paketet. DHL Service Point är i dagsläget begränsat till endast ett kolli (paket) per sändning

DHL Home Delivery

Paket för privatpersoner som levereras direkt hem till dig.

DHL Paket

Paket för företag som vill ha godset levererat till sig. Kräver att du som kund är hemma när DHL gör sitt leveransförsök, alternativt att vi är informerade om att godset skall aviseras (dem ringer innan), kan ställas av på plats eller hämtas på terminal. DHL Paket gör det möjligt för oss att skicka många kollin i en sändning, vilket gör det ett utmärkt alternativ för dem som beställer många lådor boll.

DHL Pall/Halvpall

Som namnet antyder är detta pallgods, alltså för de riktigt stora beställningarna. Om du som kund beställer mycket boll, många produkter eller något annat som tar mycket plats eller som är ömtåligt - så kan det levereras på pall. I övrigt så gäller samma information för pallgods som för DHL Paket, det gäller alltså att vara hemma vid leverans alternativt använda sig av deras tjänst för avisering.

PostNord

Mindre sändningar (upp till 2kg där måtten inte överstiger maxmåtten för varubrev) skickas med 1:a Klass Varubrev och går direkt till din brevlåda. Större sändningar går till PostNord ombud.


Sekretess & Säkerhet

Uppgifter som lämnats till oss via hemsidan, eller per mail - lämnas inte ut till tredje part. Det innebär att vi inte lämnar någon information om er som  kund, era inköp eller liknande till någon annan. Undantaget från detta är om polis eller annan myndighet begär ut dessa uppgifter.

Ibland dyker frågan upp om man kan få ut fakturor/kvitton på produkter köpta i andra personers namn. Eftersom vi inte lämnar ut information om annan kund är detta inget vi kan erbjuda. Den kund som en gång i tiden gjort köpet hos oss kan hämta sitt kvitto via kontot på hemsidan, eller genom att höra av sig till oss.


Öppet köp & Byten

Du har alltid 14 dagars ångerrätt och bytesrätt när du handlar online. Det  innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och icke skadade varor inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket. Paketet skall skickas tillbaka till oss med en transporttjänst som levereras till dörren, alltså t.ex Posten Företagspaket eller DHL Paket. Brevförsändelser går också bra. Observera dock att vi inte accepterar returer som skickas till oss med transporttjänsterna; DHL Service Point, Posten Postpaket och Posten Mypack. Du kan även köpa en returfrakt av oss, kostnaden är från 100kr. Denna beror på storleken och tyngden av paketet, kontakta oss för mer information.

Har du fått fel varor eller vill reklamera något så står vi självklart för både returfrakten till oss, och den nya frakten ut till dig. Detta gäller om vi bedömer att reklamationen är till grund av ett tillverkarfel eller något annat som täcks under varans garantipolicy.

För att din retur skall godkännas måste du fylla i det formulär du hittar här. Returer där du önskar pengarna tillbaka återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med betalkort, sätter vi tillbaka summan på samma kort.